20-listan för 2011

Jag brukar ägna mig åt att göra en lista på 20 böcker jag vill läsa ur bokhyllan, för att få tummen ur och faktiskt läsa sånt som jag äger och är sugen på. Förr förra året läste jag bara fyra titlar från listan, inte ens godkänt, förra året (2010) läste jag nio titlar och det är lite mer godkänt. I år hoppas jag på att läsa åtminstone hälften :)

Här är listan för 2011:

Dårskaper i Brooklyn av Paul Auster
Oscar Waos korta förunderliga liv
av Junot Diaz
Kärlekens brutala språk av Alicia Erian (maj)
Trasdockan av Christine Falkenland (februari)
Agnes <3 Edward av Lina Forss (juni)
Still Alice av Lisa Genova (juni)
Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow av Sara Gruen
Nattfjäril av Jessica Kolterjahn (maj)
Gör vad du vill av Erland Loe (juli)
Norwegian wood av Haruki Murakami
Lolita av Vladimir Nabokov (augusti)
Baby Jane av Sofi Oksanen (januari)
Edelcrantz förbindelser av Malte Persson (juni)
Mannen i mina drömmar av Curtis Sittendeld (juli)
Jag är allt du drömt av Ali Smith
Halva liv av Mats Strandberg
Män kan inte våldtas av Märta Tikkanen (juli)
Vi skulle älska om vi bara kunde av Hanna Wallsten
Nattvakten av Sarah Waters
The sound of no hands clapping av Toby Young

Detta inlägg publicerades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till 20-listan för 2011

  1. mariasbokliv skriver:

    Still Alice är jag oerhört sugen på!

    • Dolly skriver:

      Det är jag också, men just nu (har haft väldigt länge) har jag extremt svårt att plocka upp en bok på engelska, läsningen går så långsamt och jag är rädd att jag ska missa nått. Men det är något jag borde komma över under 2011…

  2. Gothique skriver:

    Ah! Jag har använt mig av liknande metoder för att få mina hyllvärmare lästa, fast jag nöjde mig med tio böcker på min lista. Hann läsa åtta av dem förra året.

  3. Pingback: Mina tio | Fiktiviteter

  4. Pingback: Mina tio dammböcker « Dark Places

  5. Helena skriver:

    Nu har jag också listat mina böcker, fast jag nöjde mig med tio: http://helenadahlgren.wordpress.com/2011/01/20/mina-tio-dammbocker/

    PS: Still Alice är fantastisk, en av mina bästa böcker 2010!

  6. Pingback: Baby Jane av Sofi Oksanen | Två träd i en bokskog

  7. Pingback: Bra läsflow i januari! | Två träd i en bokskog

  8. Pingback: En antagen utmaning — 2011 års hyllvärmare « snowflakes in rain

  9. Paperback Lover skriver:

    Jag har ju en enda utmaning i år, att inte hoppa på någon utmaning. Detta för att jag ska läsa böckerna som står i hyllan och dammar och inte köpa massa nytt. Och så kommer du med den här utmaningen som jag på nåt sätt alltså omedvetet är med i redan. Busigt värre att luras så där :-)

  10. Ann-Sofie på OOOF bok skriver:

    Jag sitter och tittar på hyllan med den ökande skara böcker som jag verkligen vill läsa. Fast det kommer andra böcker mellan, eller framför eller istället. Jag tror jag får göra en lista jag också.

  11. Pingback: Kvartalsrapport (januari-mars) | Två träd i en bokskog

  12. Pingback: Nu ska här läsas! | Två träd i en bokskog

  13. Pingback: Kvartalsrapport 2 (april-juni) | Två träd i en bokskog

  14. Pingback: Mannen i mina drömmar | Två träd i en bokskog

  15. Pingback: Män kan inte våldtas av Märta Tikkanen, ett läs-måste | Två träd i en bokskog

  16. Pingback: Gör vad du vill av Erlend Loe | Två träd i en bokskog

  17. Pingback: Mitt sommarlov | Två träd i en bokskog

  18. Pingback: Kvartalsrapport 3 (juli-sep) | Två träd i en bokskog

Lämna en kommentar