Mannen i mina drömmar

Jag lägger ytterst sällan ifrån mig påbörjade böcker utan att ha läst ut dem, oavsett vad jag tycker om dem. Men det här, Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld, borde jag verkligen lagt ifrån mig, redan efter 50 sidor!

Den handlar om Hanna, hennes uppväxt från tidiga tonår upp till nästan 30 (om jag inte minns fel). Hennes utforskade av sig själv, sin kvinnlighet och framför allt sexualitet. Det skulle kunna vara ganska intressant, och roligt. Men det är bara segt och ointressant. Jag diggar inte alls Hanna, tycker mest hon är jobbig. Och Sittenfelds språk gillar jag inte heller, det är inte underhållande och saknar driv.

Jag har läst väldigt mycket gott om Curtis Sittenfeld, men främst om Presidentens hustru och I en klass för sig, och hade höga förväntningar på Mannen i mina drömmar (kanske för höga…). Är det värt att testa någon av dessa även om man inte gillade denna?

Anledningen till att jag ändå läste ut boken var för att den finns med på årets 20-lista.

Titel: Mannen i mina drömmar
Författare: Curtis Sittenfeld
ISBN: 978-91-46-21849-4
Antal sidor: 272

Det här inlägget postades i Av Dolly, Recension, Roman, Underhållning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Mannen i mina drömmar

  1. Liolej skriver:

    Ja! Det är absolut värt!!! Läs i första hand Presidentens hustru och i andra hand I en klass för sig. Jag tyckte om både men Presidentens hustru var bäst!
    Jag har också läst Mannen i mitt liv (den läste jag först utan att veta något om författaren) nu i efter hand kan jag inte komma ihåg något av handlingen. Så den gjorde inget bestående intryck på mig…

    Men ge inte upp! Testa någon av de andra : )

    //Liolej

  2. Jag har i och för sig inte läst den här, men jag läste nyligen Presidentens hustru, och det vågar jag säga, att hur man än känner för hennes andra böcker ska man ge Presidentens hustru en chans. Det är en underbar bok och en fantastisk läsupplevelse!

  3. Ping: 20-listan för 2011 | Två träd i en bokskog

  4. Sandra W skriver:

    I en klass för sig är en av världens bästa böcker. Den bok som du just läst är, som du mycket riktigt konstaterar, ingen höjdare.

    Sandra

Kommentera

