Mitt sommarlov

Nu är mitt långa, härliga sommarlov slut. 1 juni-28 augusti har jag varit helt ledig. I juni läste jag galet mycket, gjorde inte så mycket annat. I juli hade mannen min semester, och visst läste jag då också, men inte som i juni. Augusti blev en ganska social månad, och dessutom renoverade vi vårt sovrum och då fanns det varken tid eller ork till läsning.

Totalt har jag läst 33 böcker under sommaren. Hela fem ljudböcker, det har körts en del bil genom Sverige. Fyra böcker på engelska, jag har ganska länge velat komma igång med att läsa på engelska igen och det har jag lyckats med i sommar. Känner inte alls något motstånd att läsa mot engelska, sen får vi se om det blir så mycket läst på engelska nu när terminen dragit igång. Jag har dessutom läst sju böcker från 20-listan!

Bäst har Still Alice, Vända blad, Jellicoe road och Den drunknande varit. Gillade även Murakamis Vad jag pratar om när jag pratar om löpning, som jag läste ut i måndags.

I augusti tappade jag skrivlusten, den har inte riktigt återvänt, men jag hoppas den gör det ganska snart. Just nu läser jag första boken från Sekwas höstutgivning.

Detta inlägg publicerades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar