Bra läsflow i januari!

Jo, jag har haft rätt bra läsflow i januari. Åtta böcker har det blivit (eventuellt blir novellsamlingen, som det står i högerspalten att jag läser, utläst innan januari blir februari). Åtta är bra för att vara mig, så jag är nöjd.

Bäst var, utan tvekan, Till sista andetaget av Anne Swärd (som jag inte hunnit skriva om). Den var så bra att den har goda chanser att bli årets, eller en av årets, bästa läsningar. Förra året läste jag årets bästa bok i januari (Enhet av Ninni Holmqvist). Men än är det mycket kvar av året, och jag ska väl läsa minst 70 böcker till i år…

Jag har läst en bok från ”20-listan”, och i kampen mellan nytt och gammalt ligger jag på minus 3! Hurra! Om jag håller minus 3 varje månad så kommer jag med god marginal sänka antalet olästa i bokhyllan med 10%. Inför februari gäller det att hålla sig borta från bokrean, så ska det nog gå vägen!

I februari ska jag läsa bokklubbsboken Solvisaren av Maarten ‘t Haart. Dessutom ser jag fram emot lite Auster-läsning (det kommer nog bli en hel del Auster här inför hans Stockholms-besök). Jag borde klämma någon eller ett par från ”20-listan”, är mest sugen på Nattfjäril och Dårskaper i Brooklyn. Någon tysk borde också få plats, Parfymen av Süskind kanske? Det kommer nog bli en bra månad :)

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bra läsflow i januari!

  1. Sofia skriver:

    Jädrans vad du hinner läsa =)

Kommentera

