Kvartalsrapport 2 (april-juni)

April och maj var ganska mediokra månader, men juni har varit helt galen.

Totalt har jag läst 31 böcker, och 18 av dem har blivit lästa i juni (lika många som jag totalt slukade januari-mars). Att jag har varit ledig hela juni är givetvis förklaringen, men det är även så att jag haft en enorm litteraturhunger. Ibland när jag är ledig blir jag mätt ganska snart, men så har det inte varit nu. Förra året läste jag 19 böcker under årets andra kvartal.

Bäst har Det stora huset, Vända blad och Still Alice varit. Andrew Kaufmans The tiny wife gillade jag också mycket, och Fara vill. Det finns fler som jag gillat riktigt mycket, alltså ett riktigt bra kvartal!

I mars hade jag betat av två titlar från 20-listan, nu är jag uppe i sju. Det känns helt okej, jag ska fokusera lite extra på listan kommande månader. Målet att minska antalet olästa böcker går det sådär med. Den här månaden går jag ordentligt minus, hela minus sex, hurra! Men i april och maj har det gått sämre. I mars låg jag på minus ett, och tackvare det stora minuset i juni hamnar jag nu på noll. Oförändrat. Fortfarande 311 olästa böcker i bokhyllan. Inte bra! Måste skärpa mig kommande månader, läsa som en tok och inte köpa så många böcker.

Jag har två lediga månader kvar innan höstterminen drar igång, jag hoppas verkligen att läslusten håller i sig! Jag har totalt i år läst 49 böcker, förra året läste jag 72 på hela året och årets mål är att slå det, tror inte det kommer bli något problem :)  Hundra känns som en magisk gräns, men jag vågar inte hoppas på att hinna läsa 51 böcker till i år, i höst ska det skrivas magisteruppsats…

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

