Nu ska här läsas!

Blev precis klar med sista inlämningsuppgiften för terminen, och nu väntar ett långt, härligt sommarlov! Den här sommaren ska jag vara helt ledig hela sommaren, juni, juli och augusti, tolv veckor. Det har inte hänt sedan jag slutade gymnasiet. Jag ska njuta, och jag ska läsa.

På söndag drar jag iväg till världens finaste ö, jag åker bil så jag har ingen packnings begränsning, ska vara bort två veckor. Hur många böcker ska med? Jag gillar att ha många att välja mellan, och eftersom jag bara ska lasta in i bilen så kommer det följa med många fler böcker än jag hinner läsa.

Jag måste plocka med mig en del från 20-listan, jag har varit ganska dålig på att plocka böcker från listan under våren. Dessutom är jag väldigt sugen på Bodil Malmsten, har nog inte läst något av henne sen förra sommaren, och hon andas sommar för mig. Jag planerar att läsa en och annan på engelska under sommaren, och därför plockar jag med mig Still Alice och One day. Jag fick många fina böcker i julklapp som jag inte hunnit med att läsa, så även de får följa med.

Är inte riktigt färdig med bok-packningen, men det kanske kommer en bild på söndag innan jag drar.

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

