Jag har rensat!

Den gångna veckan skulle bli min rensningsvecka. När vi flyttade till radhuset rensade vi inte så mycket, vi flyttade från 45 kvadrat till 103, så allt skulle ju få plats. Men ibland måste man ju rensa ändå. Så nu skulle jag genomföra rensningen jag inte gjorde när vi flyttade. Tyvärr har jag mest ägnat mig åt att vara sjuk, men lite rensat har det blivit.

Bokhyllorna, till exempel, åkte på en rensning. Första gången någonsin. Vixx skrev om bokhyllerensning igår, och hur hon varit avigt inställt till hela fenomenet men nu ändå tagit steget och rensat i sina egna hyllor. Jag har varit lika avig, men nu har jag rensat ut en del som jag inte tror att jag kommer vilja läsa, sånt som jag läst men inte vill läsa igen och en del ungdomsböcker som jag inte känner för att ge vidare till framtida barn.

Ungdomsböckerna är av karaktären ”snyftare” och ”skräck”, och är allmänt dåligt skrivna, billiga liksom (många kommer från Funtazie, som jag tjatade mig till att få prenumerera på, man fick två böcker och massa prylar i varje paket). Och om mina framtida barn skulle vilja läsa sånt skulle jag absolut inte hindra dem, men jag vill heller inte uppmuntra med att den typen av böcker står i min bokhylla.

Strax över 40 böcker har jag rensat ut, egentligen borde jag kanske rensat lite hårdare, men det här är ett bra första steg. Mannen har lovat att bära iväg kassarna till Stadsmissionen.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag har rensat!

  1. Titti skriver:

    Ibland måste man ju faktiskt rensa ganska så rejält. Så man får plats med alla nya inköp. ;-)

  2. Ping: Kvartalsrapport 3 (juli-sep) | Två träd i en bokskog

Kommentera

