Att läsa i september

Nu är det redan september och hösten har rivstartat igång med plugg i mängder och fullbokade helger. Men jag tror på långa kvällar i soffan med TV:n avstängd och bok i händerna.

I bokklubben ska vi läsa ut One day, men det har jag redan gjort. Dessutom ska vi läsa första halvan av Jenny Hans The summer I turned pretty/Sommaren jag blev vacker. Det ska bli intressant att diskutera en YA (young adult) med bokklubben. Och jag tänkte nog skaffa den på engelska för att fortsätta med mitt engelska läsflyt.

Jag vill läsa mer ungdoms. Igår kväll påbörjade jag Katarina von Bredows Som om ingenting, den kanske jag ska ha med i min magisteruppsats. Jag hoppas hitta många fler ungdomsböcker som har med den förbjudna kärleken mellan unga flickor och äldre män till uppsatsen, så om du har några tips, kommentera gärna!

Annars vet jag inte riktigt vad jag är sugen på. Jag ska på bokmässan och har inte läst så många tyskspråkiga böcker som jag tänkt, så det kanske är dags nu!

Jag har hittills läst 65 böcker i år, mitt mål är att läsa minst 75 böcker (för att jag förra året läste 72 och målet är alltid att öka). Det känns ju inte som någon match, 10 böcker innan året är slut ska inte vara något problem. Jag tror dock inte att det blir 35 till, så att jag når 100. Men 25 till kanske, 90 är också en fin siffra :)

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

