Höstens första bokpaket från Sekwa

Det blev visst en veckas tystnad här, jag (Dolly) har varit på en sista semesterresa och då inte haft tillgång till internet. Det blev dessutom den mest sociala veckan på hela sommaren, så jag har inte hunnit läsa särskilt mycket. Den tunna och vackra Den drunknande av Therese Bohman blev dock läst, ett inlägg om den kommer förhoppningsvis under veckan.

Under våren prenumererade jag på Sewkas utgivning och nu har jag beställt hela Sekwas höstutgivning, och idag kom första boken; Reaktorn av Élisabeth Filhol. En tunn bok om ett stort ämne, fransk kärnkraft på 128 sidor. Är sugen på att läsa direkt, men jag har inte börjat läsa än, måste läsa ut One day först. Började på den igår och har läst ca 70 sidor. På fredag ska bokklubben träffas och prata om första halvan av boken. Jag tror att det är bok alla i bokklubben tycker bra om, och då brukar det inte bli så mycket diskuterat. Vi ska även prata om sista delen av Mohammed Hanifs Mangon som sprängdes och den var det så länge sedan jag läste ut att jag knappt minns vad som hände andra halvan.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly, Bokshopping. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Höstens första bokpaket från Sekwa

  1. Ping: Mitt sommarlov | Två träd i en bokskog

Kommentera

