En energitjuv har flyttat in

Att jag igår skrev ett inlägg om en bok jag läst känns lite som en seger, och en vändpunkt. Jag har senaste veckorna börjat läsa lite mer ”normalt” (med mina mått mätt) och dessutom känna ett sug efter att skriva lite kort om det jag läst.

Anledningen till att det varit dålig lästakt och extremt tunnsått med inlägg om det jag faktiskt läst under hösten, beror på att det är någon som ligger i min mage och skäl en massa energi, en riktig energitjuv! Dessutom ligger den och sparkar på kvällarna när jag vill sova, så sömnen som jag behöver så mycket av blir något störd. Men det är ju fint också, att det bor någon i min mage, som dessutom planerar att komma ut redan i april!

Tröttheten har gått lite i perioder, i början var jag död vad jag än gjorde, hur mycket jag än sov. Nu senaste tiden har det troligtvis berott på järnbrist, och sånt kan ju avhjälpas med (hiskeligt stora och äckliga plast-) kapslar med järntillskott. Så nu kanske det blir lite bättre, ett tag i alla fall :)

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En energitjuv har flyttat in

  1. Stjärtmes skriver:

    grattis, grattis, grattis! Hurra

  2. Josefin skriver:

    Nämen! Så fantastiskt! Stort grattis! Och jag har hört från Vän-Som-Är-Förälder att barnvagnspromenad+ljudbok är bra kombination :)

    • Dolly skriver:

      :) Tack. Ja, barnvagnspromenad med ljudbok lär det bli i vår, får hoppas att ”mitt” bibliotek skärper till sig lite bara, och tar in lite fler titlar.

Kommentera

