Minns knappt hur man gör

Igår innan läggdags behövde jag välja ny bok att läsa! Vet inte när det hände senast?! Under hela hösten har det varit fokus på litteratur till min magisteruppsats och böcker till bokklubben, så mycket mer har jag inte hunnit med.

Och nej, det är nästan så jag inte vet hur man gör längre, när man väljer böcker att läsa. Satt framför bokhyllan en lång stund och bara stirrade på böckerna. Visste inte riktigt vad jag ville ha, men med tanke på min nuvarande lästakt behövde det vara nåt som känns snabbläst (stor text, korta kapitel, då brukar läsningen flyta på för mig, innehållet spelar inte så stor roll). Till slut blev det Mats Strandbergs Halva liv som plockades ner från sin plats. Jag har gillat Strandbergs tidigare, Jaktsäsong och Bekantas bekanta, och det brukar vara ett bra flyt (och korta kapitel). Jag kommer definitivt inte hinna läsa ut den innan helgen, så den kommer bli mitt sällskap under helgens London-vistelse.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Minns knappt hur man gör

  1. Josefine skriver:

    Lyx! Ha det så bra i London!

Kommentera

