Nästa bok för bokklubben

Det var min tur att välja och just nu kör vi en tema-runda. Vi valde ut de världsdelar som vi anser att vi läser ganska lite från (Asien, Australien/oceanien, Afrika, Sydamerika) och lottade om vem som skulle välja bok från respektive område.

Lotten avgjorde att jag skulle välja från Asien. Vilken tur! Jag har länge velat läsa Yoko Ogawas En gåtfull vänskap, så den blev det! Den har ganska nyligen kommit i pocket, mycket bra tajming. Nästa fredag ska vi diskutera de första fem kapitlena, jag har bara läst några sidor än så länge men har redan noterat att det är rätt mycket siffror. Det ska bli väldigt spännande att höra vad de andra tycker om det!

Det här inlägget postades i Av Dolly, Bokklubb och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nästa bok för bokklubben

  1. Emma skriver:

    Jag tyckte mycket om En gåtfull vänskap! När jag ser den i bokhandeln eller på biblioteket så saknar jag den lite. Hoppas att hon skriver fler böcker!

    • Dolly skriver:

      Jag gillade den också! Och trots att jag inte läst så himla mycket asiatisk litteratur så tyckte jag att den kändes väldigt asiatisk på något sätt. Läste ut igår och efter jul ska vi diskutera andra halvan i bokklubben.

Kommentera

