Igår kom den!

Ja, igår kom den äntligen! Den hett efterlängtade Spelreglerna av Jonas Karlsson. Började läsa igår eftermiddag men hann inte så långt, är nu en bit in i den långa novellen ”Fakturan”. Jag låg i soffan och bara njöt igår. Misstänker att boken blir utläst om inte före så i alla fall under helgen.

I måndags kväll hade jag den långa intervjun med Jonas Karlsson i senaste ViLäser som kvällslektyr. Det gjort ju att jag blev ännu mer sugen på boken! Men jag gillar i alla fall ViLäser mer och mer, tycker de har utvecklats till en riktigt bra tidning. Skulle kanske önska något lite djupare reportage per nummer, men annars tycker jag det är en bra mix med olika sorters texter.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Igår kom den!

  1. Sofia i Bokmilaskogen skriver:

    Jag har aldrig läst ViLäser ordentligt och har väl lite fördomar efter att bara ha bläddrat lite i dem någon gång. Har fått för mig att det är mest ytliga och positiva bokreportage som går ut på att få folk att köpa böckerna. Och reportage med B-kändisar, typ Pernilla Wahlgren eller liknande. Har jag fel? Skulle så gärna vilja hitta en bra boktidning utöver DN:s boklördag.

Kommentera

