Lagerlöf i Kulturradions bokcirkel hösten 2011

Nu är det dags för P1:s bokcirkel att ta sig an ett nytt verk. Den här gången blir det Selma Lagerlöfs Gösta Berlings saga, med Klas Östergren, Unni Drougge och Aino Trosell som cirkelmedlemmar.

Jag har faktiskt inte läst hela, endast utdrag under gymnasietiden. Sen borde jag nog egentligen ha läst den under första terminen litt.vet. men vill minnas att den bara behandlades under föreläsning och inte seminarium, och då prioriterade jag litteraturen till seminarierna. Så jag ser fram emot att läsa den med kulturradions bokcirkel under hösten. 436 sidor, något kortare än vad bokcirkeln brukar ta sig an.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lagerlöf i Kulturradions bokcirkel hösten 2011

  1. Kamilla skriver:

    Hm, jag tror faktiskt att Gösta Berlings saga togs upp på föreläsning och inte på seminarium.. så nu har jag sagt emot dig och vi kommer aldrig få veta vem som har rätt :)

Kommentera

