Min typ brorsa av Johanna Lindbäck

Efter att ha läst ut Jellicoe road kände jag mig tom, visste inte alls vad jag ville läsa. Trodde inte att jag skulle kunna sjunka in i något efter den stora läsupplevelsen. Men så plockade jag fram Johanna Lindbäcks Min typ brorsa och började läsa. Ungdomsböcker är ofta väldigt lätt att sjunka in i. Den här är mysig, jag ville genast ta mitt pick och pack och flytta in med familjen i Luleå.

Nu är det över en månad sen jag läste ut Min typ brorsa men jag minns den fortfarande. Jag gillar verkligen Lindbäcks karaktärer. Daniel är smart, intelligent och omtänksam, om jag får en son skulle jag gärna se att han blir som Daniel.

Boken inleds med att vi får veta vad som händer i slutet. Jag tycker sånna inledningar är lite knepiga. Om inte resten håller så faller boken direkt. Men resten håller, trots att man typ vet vill man läsa. Dialogen är bra, den känns naturlig och rapp.

Jag har tidigare läst En liten chock av Lindbäck, och jag gillade den bättre. Även om jag gillar Min typ brorsa tycker jag inte att den riktigt lyfter, det lilla extra saknas. Jag vill absolut läsa Lindbäcks andra böcker.

Titel: Min typ brorsa
Författare: Johanna Lindbäck
ISBN: 978-91-7371-090-9
Antal sidor: 253

Det här inlägget postades i Av Dolly, Recension, Roman, Ungdoms och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

