Mer pausunderhållning i väntan på inspirationen

Jag har tydligen helt kommit av mig med att skriva om böckerna jag läser, så i väntan på inspirationen och lusten kommer här svar på Enligt Os ”20 snabba”.

Morgonpigg eller nattuggla? Men det gör ju inte att jag vissa morgnar är helt död och inte alls vill gå upp.

Bibliotek eller bokhandel? Jag gillar biblioteken, men tycker även om att äga mina böcker. Lite dubbelt alltså.

Adlibris eller Bokus? Men jag är inte särskilt trogen, finns det billigare alternativ så blir det oftast det.

Ljudbok eller e-bok? Läser aldrig e-böcker, men lyssnar på ljudböcker när jag åker bil längre sträckor.

Inbunden eller pocket? Pocket är bekvämare, inbundet snyggare i hyllan.

Vampyrer eller zombies? Inget av det, så pass.

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Nä, ingen av dem. Har kanske läst något av Guillou, eller nä, jag tror inte det. Läckberg har jag inte läst.

En i taget eller slalomläsning? Helst, men ibland blir det slalom ändå.

Bokmärke eller hundöra? Men det kan i princip vara vad som helst.

Chips eller choklad?

Biografier eller memoarer? Har ingen åsikt, läser för lite av båda genrerna.

Skräck eller chicklit? Men mer förr än nu, fast skräck har jag aldrig läst (och kommer nog aldrig läsa, för läskigt).

Boken eller filmen? Kan tycka att det är kul att se filmen efter att jag läst boken, men är inte så förtjust i film överhuvudtaget.

Twitter eller Facebook? Har inte fastnat för twitter, och twittrar inte själv.

Strindberg eller Heidenstam? Men bara för att jag läst betydligt mer av Strindberg än av Heidenstam.

Kokbok eller Bakbok? Egentligen båda, har många av båda sorter.

Te eller kaffe? Minst tre stora koppar om dagen.

Rött eller vitt? Dricker inte vin, och dricker inte rött och vitt te :)

Boklördag eller ViLäser? Har inte DN men prenumererar på ViLäser

Man Booker Prize eller Augustpriset? Känner sällan igen särskilt många av författarna från Man Booker Prize.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

Kommentera

