Välja hotell i London – med litterär koppling

Vi har bestämt oss för att åka till London senare i höst. Det var minst fem år sedan jag var där senast, så längtan är stor. Mitt stammis-hotell har byggt om och blivit värsta fancy och således dyrt. När vi var i Berlin för tre år sedan bokade vi hotell genom Coop och det var ett helt fantastiskt hotell, vi betalade ca 600kr per natt, för två personer. Frukosten var helt galen, det fanns verkligen allt! Bara frukosten kostade 20 euro, men den ingick ju för oss. Så nu tänkte jag testa om Coop lyckats hitta ett lika bra hotell i London.

Ett som fanns tillgängligt ligger på Primrose Hill Road. Det kändes bekant, letade reda på en karta och såg att Belsize park ligger ganska nära. Då kopplade jag. Emma och Dexter i One day, som jag läste ut i tisdags, bor vid Primrose Hill mot slutet och Dexter bor vid Belsize park i början. Plötsligt kändes det väldigt angeläget att bo där i höst! (och typ 3000kr för två personer i tre nätter kändes helt okej).

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

Kommentera

