Fyndat från Världens längsta bokbord

Av en slump såg jag att det var dags för världens längsta bokbord, jag och en kompis var på väg in till stan och hade inte tänkt styra steg mot drottninggatan men nu ändrade vi våra planer.

Under våren har jag läst två böcker av Heinrich Böll och jag vill läsa mer av honom, så jag började leta efter Böll. När jag kände mig nöjd började jag leta efter Francoise Sagan istället, men hann inte hitta någon innan vi styrde stegen mot pendeltågen.

Ungdomens bröd har jag redan läst, men gillade så mycket att jag ville äga den.

Jag köpte två andra böcker också. När jag plockade med mig Edith Unnerstads Englandsresan tänkte jag egentligen på en annan författare, Unnerstad är ju hon som skrivit om Pip-Larssons. Jag tänkte på Edith Nesbit, var Järnvägsbarnen jag läste för många år sedan och gillade mycket. Novellsamlingen(?) av Bodil Malmsten har jag aldrig sett förut.

För övrigt så mötte jag Bodil Malmsten på götgatan ett par timmar tidigare, bara så där. Hon såg lite lätt stressad ut.

Det här inlägget postades i Av Dolly, Bokshopping. Bokmärk permalänken.

Kommentera

