Ni har väl lyssnat på Sara?!

Ja, ni har väl lyssnat på Sara Stridsbergs sommarprat? Jag lyssnade igår, och redan efter ett par minuter tänkte jag ”det här måste hon skriva mer om”, och ni som lyssnat vet ju vad inledningen är för något. Jag är mycket nyfiken, gillar ämnesvalet mycket. Och längtar, mycket.

Jag har inte läst Saras senaste, Darling river, och det är för att jag envisas med att vilja läsa Lolita först (trots att Sofia intygar att man inte behöver ha läst den). Jag har läst knappt hälften av Lolita för ett år sedan, och jag petade lite på den när jag var på Gotland. Läste ett kapitel till och med, men sen blev det inte mer. Får väl se om jag ger upp den planen snart.

På Saras förlags sida läser jag om att det i januari kommer en samling pjäser, bland annat Medealand som jag var och såg med bokklubben när det begav sig. När nästa roman kommer finns det ingen notis om.

Om ni, som jag, missade att lyssna på programmet när det sändes i etern får ni lyssna på nätet, här.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

