Strömmande ljudböcker

När jag hade PC läste jag en del e-böcker, inte många men ett par i alla fall. När jag bytte till Mac för 5 år sedan försökte jag få till e-böcker på den, men lyckades inte. Man skulle ladda ner något program och det där fungerade aldrig, så jag gav upp. Har alltså inte försökt sedan dess. Nu håller vi på och renoverar vårt sovrum och jag vill lyssna på en ljudbok under tiden jag river tapeter, och mitt bibliotek har sommarstäng v.26-31, så nu tänkte jag ge det ett nytt försök. Sedan jag försökte sista har det hänt en del, nu finns det nämligen strömmande ljudböcker. Vilket innebär att man inte behöver ladda ner något, man loggar bara in med sitt bibliotekskortsnummer och klickar på lyssna. Supersmidigt!

Det borde ju hänt en del med de där programmen man laddar ner också, i och med iPad och så, men jag struntar i att testa, strömmande ljudböcker funkar kanon när man ändå är uppkopplad.

På förmiddagarna lyssnar jag på P3, ”Jättestora frågor med Johanna Koljonen” är super! Den här veckan handlar det om Kina, och mot slutet av dagens program handlade det om litteratur. Men nu ska jag återgå till sovrummet och nu tänkte jag lyssna på Yarden som strömmande ljudbok.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Strömmande ljudböcker

  1. bokstödet skriver:

    Ja det där med strömmande ljudböcker har jag också varit inne på men inte kommit längre än till tanken. Däremot lyssnar jag på radio mycket. Med lurarna i öronen på promenaden, till och från olika ställen hinner jag lyssna på mycket och lära mig mycket :)

Kommentera

