Hälften av tjugo

I och med att Gör vad du vill är utläst har jag klarat av hälften av böckerna på min 20-lista för 2011. Jag har spurtat på ordenligt i juni och juli, 6 av de 10 böckerna är lästa under dessa månader.

Här är listan:

Dårskaper i Brooklyn av Paul Auster
Oscar Waos korta förunderliga liv
av Junot Diaz
Kärlekens brutala språk av Alicia Erian (maj)
Trasdockan av Christine Falkenland (februari)
Agnes <3 Edward av Lina Forss (juni)
Still Alice av Lisa Genova (juni)
Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow av Sara Gruen
Nattfjäril av Jessica Kolterjahn (maj)
Gör vad du vill av Erland Loe (juli)
Norwegian wood av Haruki Murakami
Lolita av Vladimir Nabokov (augusti)
Baby Jane av Sofi Oksanen (januari)
Edelcrantz förbindelser av Malte Persson (juni)
Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld (juli)
Jag är allt du drömt av Ali Smith
Halva liv av Mats Strandberg
Män kan inte våldtas av Märta Tikkanen (juli)
Vi skulle älska om vi bara kunde av Hanna Wallsten
Nattvakten av Sarah Waters
The sound of no hands clapping av Toby Young

Förra året läste jag totalt nio böcker från 20-listan, så det har jag redan slagit. Jag har aldrig lyckats läsa alla, men i år har jag ännu hoppet kvar. Två böcker per månad resten av året är dock kanske att hoppas på för mycket, snart kommer hösten med härliga nyheter, bokklubbsböcker och kurslitteratur…

Det var några som hakade på med egna 20- (el. 10-) listor, hur går det för er?

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hälften av tjugo

  1. Ping: Att läsa i augusti | Två träd i en bokskog

Kommentera

