Sugen på tunnisar!

I natt hade jag svårt att somna, så jag gick upp och gick in i mitt bibliotek. Ställde mig framför hyllan och började fundera på vad jag är sugen på. Efter en stunds funderande kom jag fram till att jag är sugen på tunnisar!

Tunnisar för mig är böcker under 200 sidor, egentligen helst under 150, men just nu blir gränsen kring 200 sidor. Dessa hittade jag olästa i bokhyllan:

När jag plockat fram högen återgick jag till sängen, tände lampan och läste ut Karlstad Zoologiska, enbart för att få börja på en tunnis idag! (har dock inte bestämt vilken än, och snart ska jag iväg och fika hos mormor, så det blir till kvällen)

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Sugen på tunnisar!

  1. mind the book skriver:

    delar denna sommarförälskelse i tunnisar: läste just Hjalmar Söderbergs Förvillelser, har en Böllutgåva liknande den på bilden i TBR-högen : )

  2. Fröken S skriver:

    Tunnisar är mycket bra att varva med :D

  3. Liolej skriver:

    Vad tyckte du om Karlstad Zoologiska? Jag tycker väldigt mycket om Hanna sedan jag sett hennes serie Jaken på lycka, på svt. Jag hade inte förstått han det var den Hanna som skrivit Karlstad Zoologiska!!! När jag skulle beställa den på adlibris var den slut och sen läste jag en recension om att boken var dålig och då blev jag lite mindre intresserad…. men nyfiken är jag fortfarande. Så är den värd att läsa??

  4. Miriam skriver:

    Själv kallar jag dem kortisar (tycker dock tunnisar är lite finare, men nu har jag redan en label som heter just Kortisar: http://schitzo-cookie.blogspot.com/search/label/Kortis så fortsätter att köra på det)

    Det är något riktigt tillfredsställande med att läsa ut en bok på en dag. Så då är tunnisar/kortisar bra att ha ^^

    • Dolly skriver:

      Kortisar är ju också ett bra, beskrivande ord :)
      Jag dras till dem när jag har ont om lästid, så att jag kan hålla ett någorlunda tempo trots lite tid. Jag kan bli lite rastlös av att hålla på med en och samma bok föööör länge.

      • schitzocookie skriver:

        precis så känner jag med The passage som jag läser nu. Känns som om jag läst den i evigheter.. Blir hemsk rastlös. Så läser andra böcker samtidigt =)

Kommentera

