Jag är en sån som bara vill ligga med dig, av Fredrik Lindström

Jag är inte så mycket för lyrik, har inte tålamod nog för att förstå. Prosalyrik däremot kan vara ganska trevligt, typ Århundradets kärlekssaga och Fara vill. I veckan har jag läst Fredrik Lindströms Jag är en sån som bara vill ligga med dej, och den gränsar väl mellan modern lyrik och prosalyrik.

Jag läser för fort egentligen. Minns inga formuleringar, minns bara att jag fnissat till ganska många gånger. Det är roligt, lite pinsamt ibland och ofta känns det väldigt Fredrik Lindström-igt. Mellan lyriken finns bilder, kopplade till dikten. Jag gillar, och kommer definitivt återvända, och kanske även köpa hans nästa bok (som jag tror är i samma stil?) Evolutionen och jag kommer inte överens.

För övrigt stör jag mig på stavningen av ”dig” (Lindström skriver ”dej”, som synes i titeln) och så tycker jag att bokomslaget är rätt trist, ska det vara ett silkigt tyg som ligger lite slarvigt?

Jag har inte så mycket klokt att säga om Jag är en sån som bara vill ligga med dej, jag minns knappt någon speciell dikt (och det kanske låter negativt och som ett dåligt omdöme, men jag är inte sån som minns och kan citera, bryr mig dessutom inte om att anteckna sidnummer, men trots att jag inte minns vet jag att jag njöt under läsningen) men EnligtO har skrivit lite mer ingående om innehållet i diktsamlingen, så den som vill läsa mer rekommenderar jag att klicka på länken till Lindas blogg.

Titel: Jag är en sån som bara vill ligga med dej
Författare: Fredrik Lindström
ISBN: 978-91-46-21498-4
Antal sidor: 141

 

Det här inlägget postades i Av Dolly, Lyrik, Recension och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

