Solstorm

Jag brukar inte skriva om ljudböcker jag lyssnar på. Jag lyssnar bara när jag kör bil längre sträckor, och väljer ofta deckare – böcker jag inte skulle läsa i annat fall. Den gångna veckan har jag kört ca 150 mil bil och under tiden har jag lyssnat på Åsa Larssons Solstorm.

Solstorm är en deckare som utspelar sig runt Kiruna. Ett mord sker på en omtyckt och populär församlingsmedlem till den stora Kristallkyrkan, en frikyrka. Rebecka Martinson är kompis till den mördades syster och tar flyget från Stockholm för att hjälpa vännen och ta hand om hennes barn. Hon blir dock mer indragen än hon väntat sig.

Det är riktigt bra. Spännande och välskrivet. Marie Richardsson läser bra. Det var länge sen jag lyssnade på en ljudbok och verkligen gillade. Åsa Larsson ska jag hålla utkik efter, kanske till och med läsa (istället för att lyssna) något av henne.

Solstorm är även filmatiserad. Jag är inte så mycket för film, men jag kan tänka mig att den fungerar bra.

Titel: Solstorm
Författare: Åsa Larsson
ISBN: 9789174130096

Det här inlägget postades i Av Dolly, Recension, Roman, Spänning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

