Personliga pronomen

Jag gillar Daniel Sjölin, och bara därför vill jag tycka om Personliga pronomen, men om jag ska vara ärlig gör jag inte det. Jag tycker att den stundtals glimmar till och hans språkbehandling är ganska ofta fantastisk.

På baksidan finns ett citat från en recension ur Nerikes Allehanda, ”…en lömsk och hemsk, bitande och svårt humoristisk kritik av dagens svenska samhälle”. Kanske förstår jag inte humorn, för jag roas inte. Det som gör att jag fortsätter läsa är språket, alla paralleller till vårt kulturarv, litteraturhistorien m.m.

Titel: Personliga pronomen
Författare: Daniel Sjölin
ISBN: 91-7263-663-7
Antal sidor: 145

Det här inlägget postades i Allmän, Av Dolly, Recension, Roman och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

