The Tiny Wife

Andrew Kaufmans The tiny wife är en söt och underhållande historia. Den är kort (99 sidor i litet format), och på grund av dess korthet är det svårt att säga särskilt mycket om handlingen utan att avslöja för mycket. Historien inleds i alla fall med ett rån, dock inget vanligt rån. Det utspelar sig på en bank, men rånaren är inte intresserad av pengar, han tvingar alla närvarande att lämna ifrån sig något personligt. Därefter händer en del underliga saker för dem som utsatts för rånet.

Det är finurlig liten roman. Jag gillar denna bättre än All my friends are superheroes. I Stockholm finns The tiny wife att köpa på Pocket Shop, på nätbokhandlarna står det att den ges ut först i höst.

Titel: The tiny wife
Författare: Andrew Kaufman
ISBN: 978-0-982-52545-6
Antal sidor: 99

Det här inlägget postades i Av Dolly, Recension, Roman, Underhållning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till The Tiny Wife

  1. Magnus skriver:

    Jag gillade också The tiny wife, men tycker nog att All my friends are superheroes var snäppet vassare.

    • Dolly skriver:

      Jag tror jag gillar The tiny wife bättre för att den har en mer sammanhållen handling. I All my friends are superheroes störde jag mig efter ett tag på alla personteckningar.

  2. Ping: Kvartalsrapport 2 (april-juni) | Två träd i en bokskog

Kommentera

