Spår i snön av Jonas Karlsson

En ny novell av Jonas Karlsson, jag har skrivit lite om formatet tidigare. Blev ändå förvånad när jag öppnade paketet, så liten! Så tunn! Men det var fint. En lagom lång lässtund i gassande sol blev det.

Novellen andas Jonas Karlsson, jag blev inte besviken. Jag vill inte berätta något om handlingen, ty den är så kort så börjar jag berätta vad den handlar om har jag huxflux berättat hela. Resultatet av läsningen blev enbart ett ännu mer enormt sug efter en ny novellsamling av den gode Karlsson! Ge oss!

När jag gick på mellanstadiet (tror jag, kan ha varit tidigare eller senare) fick vi i uppgift att skriva en novell med en given titel, och den titel vi fick av läraren var Spåren i snön. Det vore väldigt lustigt om Jonas Karlsson fått samma uppgift och nu plockat upp titeln, men det känns högst osannolikt.

Titel: Spår i snön
Författare: Jonas Karlsson
ISBN: 978-91-86847-01-2
Antal sidor: 30

Det här inlägget postades i Av Dolly, Noveller, Recension och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

