Pocket Shop #fail

Pocket Shop har startat en nätshop, där böckerna kostar lika mycket som i de riktiga lila butikerna. Varför då? Vad skulle få mig att köpa en pocket för 77kr på nätet, när jag några klick bort kan köpa den för 43kr?! (visst, det är alltid frifrakt och 20% rabatt från andra boken, men det blir ändå dyrt i jämförelse).

Jag handlar ofta och gärna hos Pocket Shop (framförallt väljer jag Pocket Shop framför Akademibokhandeln), men då i en fysisk lila boklåda, och främst för att jag vill ha boken i handen direkt. Ska jag beställa från nätet blir det därifrån det är billigast.

Nä, Pocket Shop, jag fattar inte! #fail

Det här inlägget postades i Av Dolly, Bokshopping. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Pocket Shop #fail

  1. Liolej skriver:

    Jag resonerar precis som du, förstår inte vitsen med att köpa på nätet från ett dyrare ställe när billigare bokhandlar på nätet bara är ett klick bort…

    //Liolej

  2. needmorebooks skriver:

    Håller fullständigt med. Man undrar hur de tänkte där..

  3. Miriam skriver:

    Tack äntligen nån som tycker som jag!

    Har stört mig grymt mycket på hur alla hurrat över pocketshops näthandel…
    Visst den är jättesnygg och så som du så köper jag gärna böcker i deras fysiska butik, just för att det är mysigt, då kan man kosta på sig de extra tjugolapparna. Men om man ändå köper på nätet. ..

    Nä tacka vet jag Adlibris!

  4. Emmas Bokhylla skriver:

    Haller med dig – pa plats nar man behover en bok sa ar det helt okej, en ratt bra butik till och med, men varfor gora det pa natet..?

Kommentera

