Läsa på café

I onsdags satt jag en hel timme och läste på ett café på rörstrandsgatan i Stockholm (tyvärr var Mellqvist knökfullt, så det fick bli det vägg i vägg, kaffet var helt okej). Det är så mysigt att läsa på caféer! Jag har inte alls mina mest effektiva lässtunder i den miljön, för jag studerar ofta människor eller tjuvlyssnar på andras konversationer, men en del läst blir det i alla fall. Det är olika också, ibland kan jag verkligen gå in i boken och skärma av allt annat.

Just nu håller jag på och peppar inför Paul Austers stockholmsbesök nästa vecka, är lite mer än halvvägs i Mannen i mörkret.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

