Läsplanering maj (ja, redan)

Ja, nu krävs det en liten läsplanering, eller snarare kartläggning. Vi ska på ett par litteraturevenemang kommande veckor, och tills dess vill jag ha läst en del böcker.

3 maj är det Nicole Krauss på Internationell författarscen, och veckan efter (10 maj) är det dags för Paul Auster. Där emellan, lördag 7 maj, ska vi se Doktor Glas på Dramaten. De här böckerna vill jag ha läst tills dess:

Det stora huset av Nicole Krauss
Mannen i mörkret av Paul Auster
Mordets praktik av Kerstin Ekman

Egentligen skulle jag vilja läsa Man utan minne av Krauss, Dårskaper i Brooklyn av Auster och Gregorius av Bengt Ohlsson, men det tror jag dessvärre inte är möjligt. Förra veckan klämde jag dock Den röda anteckningsboken av Auster, men har inte har inte hunnit skriva om den.

Det stora huset har jag redan läst 130 sidor i, men det går otroligt segt. Romanen innehåller ingen dialog, och det drar ner lästempot. Men jag gillar det jag läst! Hoppas kunna läsa en del idag, men i veckan lär det inte bli jättemycket lästid…

Läspepp!

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

