Nedräkning, 140 sidor kvar!

Lyssnar i detta nu på veckans avsnitt av Kulturradions bokcirkel, de inleder med att redogöra för sitt förhållande till romanen just nu. De är alla tre lite negativa. Jag är tvärtom, det är nu den börjar bli riktigt bra! Jag gillade de senaste 150 sidorna (450-600) och ser väldigt mycket fram emot de sista 140 sidorna. Jag ser fram emot att få veta hur det slutar, och så ska det bli väldigt skönt att få koncentrera sig på någon annan bok.

Jag gillar det här sättet att läsa. Jag har svårt för att ta mig an tegelstenar, dess längd gör att jag inte ids plocka upp dem. Men med ett lässchema och något att se fram emot (podcasten) går det bra. Kulturradions bokcirkel har läst fler böcker, två av dem står i min bokhylla. Så i sommar ska jag nog ta mig an någon av dem och lyssna på bokcirkeln, antingen Blonde eller Anna Karenina

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nedräkning, 140 sidor kvar!

  1. Fru E skriver:

    Jag är lite besviken på dagens diskussion i Kulturradion. Jag tyckte att det blev alldeles för lite om romanen och mest snack om deltagarnas egna erfarenheter. Men dom kanske inte visste vad de skulle säga den här gången? Annars tycker jag fortfarande att detta är en perfekt bok att läsa lite i taget. Man behöver stanna upp och fundera ibland. Det blir spännande att se var det slutar…

    • Dolly skriver:

      Ja, det om deras egna brunn tog lite väl mycket plats. Lyssnar du på bloggarnas pod också? De pratar ju väldigt mycket om handlingen. Kompletterar bra :)

      Förra veckan gillade jag Lars Gustavssons koppling mellan Strindbergs ”Ett drömspel” och ”Fågeln…”, den har jag tänkt ganska mycket på.

  2. Sanna skriver:

    Skönt att höra att inte alla är på väg att ge upp hoppet om den här boken! :)

    Jag håller med om att det är lite för mycket personliga och irrelevanta reflektioner i P1, plus att jag retar mig lite på hur Lars Gustafsson pratar… Därför föredrar jag bloggarnas podcast, men jag lyssnar på P1 också, fast mest för Babbens skull. :)

  3. Sofia skriver:

    Jag känner mig sååå förutsägbar när bokcirkeln lyckas pricka in alla mina favoritböcker ( anna karenina, blonde och fågeln)… Hehe.

  4. violen skriver:

    Det blir nog så för mig att jag lyssnar så småningom, men jag tycker det är synd att jag inte lyckades hänga med från början för det ger så mycket mer att följa med i diskussionerna, särskilt som de förs på två ställen som i vår!

    Jag följde ju med Blonde hela tiden och det var så otroligt givande….men men, det kommer nya bokcirklar! Jag hoppas bloggarnas med sin podcast hakar på då också, känns som jag missar nånting riktigt givande där!

Kommentera

