Fara vill av Elin Ruuth

I lördags ägnade jag en timme åt Elin Ruuths Fara vill, det blev en mycket fin och väl spenderad timme. Jag kommer inte kunna göra boken rättvisa, så det är lika bra att jag börjar med att länka till en riktigt bra text om boken som Stjärtmesen skrivit och publicerat här. Även Tekoppen har skrivit bra om boken här.

Boken är en blandning av reflektioner, minnen, lösa tankar, funderingar, frågor – med eller utan svar. Prosalyrik, helt enkelt. Jag är inte så mycket för lyrik, men sätter man ett prosa- före så kan jag bli riktigt lycklig. Jag skulle inte klara av att leva på enbart den här typen av litteratur, men samtidigt skulle jag inte kunna leva helt utan böcker som Fara vill.

Titel: Fara vill
Författare: Elin Ruuth
ISBN: 978-91-0-012362-8
Antal sidor: 123

Det här inlägget postades i Av Dolly, Lyrik, Recension och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fara vill av Elin Ruuth

  1. kära nån, min inre barometer pekar just nu på Lycka, tack för dina snälla ord.

    Mmm, jag tycker det är svårt att skriva om lyrik/poesi, speciellt när man inte hittar någon tråd som man kan hålla i som livlina. (Stundom tänker jag fortfarande på Mozarts hjärta.) Oh well, övning ger färdighet som de säger.

    (alla utropstecken som jag har hejdat mig från att skriva in i text, men gör det ändå här: !!!!)

    • Dolly skriver:

      Ja, de är verkligen svårt att skriva om lyrik, novellsamlingar likaså. Det finns ju liksom ingen handling man kan gripa tag i. Överhuvudtaget är det svårt att skriva om sånt man tycker om, men då är det ju tur att andra lyckas :)

  2. Maria skriver:

    Håller med, den är så bra. :)

  3. loonies skriver:

    ”Fara vill” ligger vid sidan om mig. Den äger ett par väl tummade sidor. Oj vad bra den är!

  4. Ping: Kvartalsrapport 2 (april-juni) | Två träd i en bokskog

Kommentera

