Bokbloggsjerka; slalomläsning

Jag har inte svarat på någon av de tidigare bokbloggsjerkorna som Annika anordnar, men det som den senaste behandlar hade jag ändå tänkt skriva om nu.

Frågan är; Läser du bara en bok i taget eller har du flera på gång samtidigt? Vilka böcker läser du just nu?

Just nu när jag läser Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen, som är 740 sidor lång, blir jag lite rastlös. Det går liksom för långsamt, och därför tänker jag slalomläsa. Först ut är Ru av Kim Thúy, och sen tänkte jag fortsätta med Howard Jacobsons The finkler question.

Förr slalomläste jag rätt mycket, hade ofta tre-fyra böcker på gång samtidigt. Påbörjade böcker innan jag läst ut den jag senast påbörjat. Men nu håller jag mig oftast till en bok, jag vet inte om det har med åldern att göra… :)

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

