Bibblo-status

Jag är verkligen nykär i bibliotek. Det är ju himla trevligt med bibliotek.

Veckans besök renderade i två böcker, och en film (som jag fick lämna tillbaka innan jag hann titta på den). Den ena var ett spontanlån, den stod på snurran med nyheter, jag har inte hört talas om boken tidigare. Boken var Jenny Björklunds Vad jag gjorde en höst.

Den andra reserverade jag någon gång i början av mars. Det var förra årets vinnare av The man booker prize, jag läste om den då men blev inte intresserad. Men när jag läste Magnus recension väcktes min nyfikenhet, efter att ha surat lite över att det inte verkar vara någon översättning på gång loggade jag in på bibblan och reserverade. Vi får se om jag tar mig igenom Howard Jacobsons The Finkler Question utan att bli frustrerad över min dåliga engelska…

Inför Nicole Krauss framträdande på Internationell författarscen i maj vill jag ha läst hennes nya Det stora huset. Jag har reserverat den på bibblan, den har kommit ut, men bibblan verkar inte ha fått in den än. Väntar otåligt.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

Kommentera

