Äntligen igång

I tisdags började äntligen på Murakamis Fågeln som vrider upp världen, jag har nu läst ca 100 sidor och hoppas att jag ska ta mig fram till första stoppet ikväll. För att sedan sluka nästa del lagom till måndag, så hopplöst efter verkar jag inte vara.

Hittills gillar jag, Murakami är Murakami liksom. Det är alltid något som är lite knepigt, som sen får nån bra förklaring. Den här gången tror jag att det är att katten och Kumikos bror heter samma sak, jag tror det kommer bli viktigt framöver.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Äntligen igång

  1. Robert skriver:

    Fågeln som vrider upp världen är min absoluta favoritbok. Har läst alla Murakamis böcker som finns utgivna på svenska och det är något helt underbart över dem allihopa. Tummen upp för honom!

  2. Magnus skriver:

    Missa inte att lyssna på min, Illusionernas bloggs och Kafka på jobbets poddcast där vi diskuterar Fågeln som vrider upp världen. Första avsnittet av fem lades upp i måndags.

    http://afractionoftheweb.blogspot.com/2011/03/podden-som-vrider-upp-varlden-del-1-av.html

  3. Ping: Fågeln…, del 2 | Två träd i en bokskog

Kommentera

