Nja, Knausgård?

Jag är inte så imponerad av Min kamp av Karl Ove Knausgård. Har läst ett par sidor på tunnelbanan, men med så många andra böcker som ber om att bli lästa kommer jag ge upp kampen tillsvidare. Det betyder att han åker tillbaka till biblioteket. Men den värsta hypen tycks vara över, och jag behövde inte stå i kö mer än några dagar på för att få boken.

Det kanske bara är jag, men jag skäms lite när jag plockar upp den på tunnelbanan. Det känns som att alla ser vilken bok det är och tänker, ahh, har hon ingen fantasi, utan hakar på varje trend, nyck och hype?

På tur står Fogelströms Stockholmsserie. I ett blått, anonymt band…

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Sofia, Roman och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nja, Knausgård?

  1. Liolej skriver:

    Jag blev heller inte så imponerad. Jag läste runt 100 sidor sen blev det inte mer. Tänker att jag ska göra ett nytt försök en annan gång.

    //Liolej

    • Sofia skriver:

      Ja, det är svårt med böcker som inte griper tag i början. Man måste liksom veta att det är värt det. Och det skall ju Min kamp vara vad jag förstår. Men men! Någon annan gång, i medelåldern kanske? ;)

Kommentera

