Sjölin på Nobelmuseet!

Den 29 mars (nästa tisdag) kommer Daniel Sjölin (han som är programledare för litteraturprogrammet ”Babel”) till Nobelmuseet, han ska prata om hur man kan inspirera människor till att läsa litteratur, och varför man ska det. Vi tycker det låter som ett trevligt bok-evenemang och tänkte gå dit. Någon mer litteraturälskande stockholmare som ska dit? Det kostar 80kr och börjar kl.18:30.

För mig är det aktuellt då jag ska läsa en skönlitterär bok med mina elever (gymnasieelever), och när jag introducerade det i fredags blev jag tvungen att förklara vad en skönlitterär bok var för något. Den frågan var jag inte alls beredd på…

På tal om Daniel Sjölin så har Babel säsongspremiär på torsdag, 20:00 i Svt2!

 

 

Det här inlägget postades i Av Dolly, Litteraturevenemang. Bokmärk permalänken.

Kommentera

