Pinsamt!

Jag brukar gilla när Ronny Svensson recenserar film i Tv4 Nyhetsmorgon, men idag blev jag lite irriterad.

Han skulle recensera filmatiseringen av Norwegian wood, en bok jag inte läst, och han berättade alldeles för mycket av handlingen. Jag stängde av ljudet. När jag satte på ljudet igen satt Ronny, Jenny och Steffo och gissade på författarens namn. Pinsamt! Sånt får man väl ändå ha koll på. Och hur kan man inte veta vem Haruki Murakami är? Bakläxa! Hem och läs!

Filmen har premiär imorgon på Bio Rio (Hornstull, Stockholm) och spelas till 25 mars.

Det här inlägget postades i Av Dolly, Filmatiseringar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

