Osugen

I fredags avslutade jag en riktigt seg bok, när jag plockade med mig en ny bok innan jag traskade till tåget blev det (något överraskande) Christine Falkenlands Trasdockan. Plockade nog mest med mig den för att jag ville ha något som gick raskt att ta sig igenom. Den funkade jättebra i fredags, kom in i den ordentligt. Men sen har jag inte alls känt mig sugen på att läsa under helgen. Vet dock inte om det beror på boken eller att jag bara är för trött. Det har varit en trött helg…

Mitt förhållande till Falkenland är lite sådär. Öde läste vi i bokklubben, det var nog ingen som fastnade för den. Lite för kargt och dystert. Jag hade läst Min skugga före och gillat, det var därför jag valde Öde. Ganska långt senare läste jag Själens begär och gillade mycket. Så bottennappet med Öde kanske mest hade att göra med att den inte passade vår bokklubb. Har således ganska höga förhoppningar på Trasdockan och hoppas inte att det obefintliga läs-suget ska förstöra läsupplevelsen.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

