En kremerad telefon, som dessutom ringer

När jag satte mig för att läsa lite medan lunchen tillagades i ugnen fastnade jag redan på fjärde meningen:

När telefonen ett par dagar efter kremeringen började skrälla så där hemskt vid halv nio på morgonen, blev jag nästa vettskrämd.

Alltså, även fast jag minns att kapitlet före handlade om kremeringen av Leonie Kuypers bästa vän Roos var jag tvungen att läsa meningen både två och tre gånger. Det är ju fullt förståeligt att man blir vettskrämd när en kremerad telefon plötsligt börjar ringa…

(Jag har precis inlett läsningen av månadens bokklubbsbok Solvisaren av Maarten ‘t Haart och citat är hämtat från kapitel två (sidan 15 i min inbundna utgåva))

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En kremerad telefon, som dessutom ringer

  1. Majken skriver:

    Det är nästan Läckberg-nivå på det där.

  2. LiMeaMyBo skriver:

    :)) Flashback till grammatikundervisningen under högstadiet. Ser att vissa inte har anammat syftnings-reglerna! :)

Kommentera

