Omslagets betydelse

I julklapp av Sofia fick jag Till sista andetaget av Anne Swärd. Den kom i pocket precis innan jul och jag hade gått och fingrat lite på den, men konstaterat att det nog inte var en bok jag ville ha. För mig signalerar omslaget BOATS (BasedOnATrueStory) på ett väldigt negativt sätt. Jag såg framför mig en roman som gick ut på att tycka hemskt synd om varelsen på framsidan som utsattes för någon form av våld, psykiskt eller fysiskt. Det är inte alltid sådana historier är dåliga, men ofta är de skrivna på ett sensationslystet sätt som jag ogillar. I och med dessa associationer blev jag inte direkt sugen. Men så fick jag boken, la den i min hög, i fönstret i biblioteket.

I söndags plockade jag upp den, och igår läste jag 90 sidor, trots skoldag från 10-17 och totalt jättetrött när jag kom hem. Så fel omslag!! Så bra bok (hittills)!! Återkommer när den är utläst, vilket torde bli ganska snart…

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Omslagets betydelse

  1. Ping: Årets bästa läsning redan i januari? | Två träd i en bokskog

Kommentera

