Mardrömmar om katter…

Jag har nu två nätter i rad vaknat upp skräckslagen. Jag har drömt att en grå katt kommer in i sovrummet. Den ena gången slickade till och med katten mig i ansiktet. En underlig mardröm. Vad gör katten här och hur har den kommit in? tänker jag.

Vad intressant att jag drömmer mardrömmar om just katter, funderar jag vidare. Det var ju evigheter sedan jag läste Kafka på stranden där världslittersturens mest groteska kattstympning förekommer.

Och så slår det mig, precis när jag plockar upp Språket är Gud om nobelpristagaren Joseph Brodsky, att det är den boken som hemsöker mig…

Det här inlägget postades i Av Sofia och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mardrömmar om katter…

  1. Dags att ta och läsa den då kanske?

    Om du inte redan har gjort det, vill säga.

  2. Ping: Bokklubbens litterära tågluff: Holland | Två träd i en bokskog

  3. Brian skriver:

    Det hørtes skremmende ut! :/

Kommentera

