Jag har aldrig läst en kriminalroman…

… Men jag låter mig ändå lockas att bli bjuden på två recensionsex i denna genre av Massolit förlag. De profilerar sig som ett helt nytt förlag. För närvarande har de fyra författare i stallet. Två svenska män (se ovan), en nordirländare och Fay Weldon. Inte alls min genre, men skall jag en dag sålla fram de bästa böckerna i sin genre på nått förlag, så gäller det att ha lite perspektiv. Jag tror jag börjar med Offerrit — en annorlunda berättelse om besatthet av Källström. Bara därför att författarporträttet så fint delger oss att ”han har varsamt vårdat kärleken till sagan och mytens förmåga att tolka livet”.

Det här inlägget postades i Av Sofia, Förlag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

