Litterära mål 2011

Under 2011 vill jag:

  • Läsa >75 böcker (en ökning på minst 3 böcker, fullt rimligt)
  • Minska antalet 0lästa böcker i bokhyllan!!
  • 20 böcker ur bokhyllan (en lista jag brukar ägna mig åt att göra, återkommer med den)
  • Kommentera mera! Bokbloggosfären är stor, jag har måååånga bokbloggar i min reader, jag läser mängder med inlägg, men jag är dålig på att kommentera.
  • Lägga mer tid på recensioner. Jag vill fundera mer på vad jag skriver om böcker, formulera mig och skriva fylligare recensioner.

När det gäller antalet olästa böcker i bokhyllan så vet jag inte om jag vågar erkänna hur många de är. Men okej, det är 311 böcker (har totalt ca. 1000 böcker). Helt sjukt många faktiskt. Och jag vill verkligen minska det antalet under 2011. Helst med säg 10%, men det tror jag är väldigt optimistiskt (i år har jag läst 72 och köpt 64…). Det primära målet är alltså att minska antalet. Jag köper alldeles för mycket böcker som jag tänker att ”den här vill jag nog läsa någon gång” och de inköpen är den största boven, så under 2011 ska jag försöka att bara köpa böcker jag verkligen vill läsa genast (och faktiskt har möjlighet att läsa direkt).

Det här inlägget postades i Av Dolly, Läsplanering & summering. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Litterära mål 2011

  1. Uppbokad skriver:

    Gott nytt år till er också!

  2. needmorebooks skriver:

    Låter som riktigt bra mål :) Lycka till och gott nytt år!

Kommentera

