Julklapps-enkät

Tänkte svara på Breakfast book club’s julklapps-enkät.

Hur många och vilka böcker fick du i julklapp i år?
6st, sen köpte jag 5 i julklapp till mig själv och så vann jag en hos Bokhora.

Vilka böcker gav du bort i julklapp?
Petina Gappahs novellsamling Sorgesång för easterley gav jag bort två gånger (till olika personer). Sofia fick Desirada och mannen fick Lagom finns bara i Sverige. Mamma och svärmor fick en bok om Siw Malmqvist och pappa och svärfar fick varsin deckare. En ganska bokig jul :)

Hade du skrivit en önskelista?
Nja, hade nämnt några titlar till mannen och sagt att jag önskade mig tyskspråkig litteratur. Men någon regelrätt önskelista hade jag inte skrivit.

Fick du/eller gav du bort någon läsplatta?
Nej, för bövelen.

Skickar du julkort?
Ja, många :)

Vilken är den sämsta julklappen du fått någonsin? (behöver ej vara bokrelaterad)
Vet inte om jag fått nå dåliga klappar. Tycker de som ger mig klappar brukar vara rätt bra på att hitta saker jag behöver, eller vill ha.

Vilken är den bästa bok du läst i år?
Enhet av Ninni Holmqvist, tror jag åtminstone. Måste fundera lite på det till årssammanfattningen.

Vilken bok ser du mest fram emot under 2011?
Har inte så bra koll på vad som kommer ut under 2011, bläddrade igenom SvB vårkatalog förra veckan, men la inget speciellt på minnet.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

Kommentera

