Julklappsböcker

Många bokbloggare skriver om att de inte får några böcker i julklapp, för att omgivningen inte vågar ge några. Enligt O berättade idag om hur det gick i år när hennes mamma hade vågat sig på att köpa böcker i julklapp, kanske typsikt händelseförlopp när man köper böcker till bokmalar.

Jag har fått böcker i julklapp, hela 6 stycken, plus en som jag vann hos Bokhora och hann få från förlaget innan jul.

Böckerna från Sekwa förlag fick jag av mannen, och hade önskat mig specifikt. Trodde inte jag skulle få båda, men det fick jag :) Underjordiska timmar har jag redan börjat på, Ät mig är jag riktigt sugen på. Sen hade jag även önskat mig tysk-språkig litteratur, och fick då Ingen fara av Selma Mahlknecht på julaftonsmorgon (av samma man). Den andra boken från Thorén&Lindskog förlag, Cap Esterel,  vann jag hos Bokhora.

Vindens skugga fick jag av fina Kajsa och Till sista andetaget fick jag av min kära blogg-kollega Sofia. Till sista andetaget hade jag aldrig valt själv, jag tycker att omslaget utstrålar BOATS och mänskligt lidande, men jag tror att mina associationer är fel och det ska bli spännande att läsa. Vindens skugga har Kajsa ”tjatat” om att jag ska läsa ganska länge, nu finns ingen återvändo ;) Vi har en julklappstradition, jag, Kajsa och Sofia, varje år (det här var tredje året i rad, så nu är det en tradition) ger vi varandra en bok och 100g te. En otroligt trevlig tradition!

Den sista boken Två husvagnar av Marina Lewycka har jag fått av min kära brevvän Therese. Vet ingenting om boken, men den ser onekligen intressant ut. Och så står det på baksidan att det handlar om en ukrainska som kommer till England (älska England!). Tack, Therese!

Nu vill jag lägga mig på soffan, och bara läääääsa! På återseende (förhoppningsvis innan nästa år).

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Julklappsböcker

  1. enligt O skriver:

    Fick ett grymt bokpaket är min svägerska igår!

  2. Ping: Nu ska här läsas! | Två träd i en bokskog

Kommentera

