Projekt: sortera bokhyllan

Jag är en boknörd, men jag ogillar att sortera bokhyllan. Men som tur är har jag en man som tycker det är rätt roligt. Så medan jag pluggar sorterar han min bokhylla! Sjukt bra. Så här ser det ut i biblioteket just nu:

Det blir alfabetisk ordning (såklart), efter författarens efternamn. Jag tycker att färgsortering är fantastiskt fint men för mig är det inte hållbart i längden. För att få plats med så många böcker som möjligt blir det en slinga med pocket och en med inbundet. Hade helt klart varit bra om man bara behövt en slinga, men då hade det ju krävts många fler hyllor.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Projekt: sortera bokhyllan

  1. malinthewriter skriver:

    Det DÄR är min typ av konst! ;)

  2. Ping: Bokåret 2010 | Två träd i en bokskog

Kommentera

