Spill: en damroman

Spill
Vad kul att Sigrid Combüchen som jag länge varit sugen på fick Augustpriset! Att de tre stora kategorierna togs hem av idel kvinnor tycker jag var särskilt kul.

I förra veckan utlovades jag dessutom nämnda bok av en gästföreläsare från Norstedts. Hela klassen fick bläddra i Norstedts katalog för hösten och vintern och välja en bok som nu skall komma med posten. Lite goodwill har ju inget förlag tagit skada av!

Men inte tycks Augustpriset lika viktigt som Nobelpriset. Det erfor jag när jag igår kväll, flera timmar efter tilkännagörandet, fick leta en stund på Google för att se vem som vann…

Ikväll skall jag till Kulturhuset och höra Carl-Johan Vallgren tala om exilförfattarskap. Blir det spännande kommer det upp en liten utläggning här senare imorgon!

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Sofia, Förlag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

