Bokprenumeration

För ett par veckor sedan klickade jag mig fram till pocketklubben.se och utan större eftertanke signade jag upp mig för en tremånadersprenumeration, 3 pockets för 147kr. Det lät mysigt att få välja en bok i månaden som sedan dimper ner i brevlådan. Jag tror jag funderar som så, att är det en prenumeration så känns det inte likadant som om man beställer själv från nätbokhandlarna, att det kommer hem ytterligare en bok blir liksom mer legitimt när det är en prenumeration.

av Alice Munro. Jag blev inte jätteimponerad av Kärlek vänskap hat, men jag vill ge henne en ny chans. Det var rätt trevligt att hitta boken i brevlådan, hade nästan glömt att den skulle komma, men om det blir någon fortsättning efter de första tre månaderna vet jag inte. När jag skulle välja bok andra gången tyckte jag att urvalet var allt för begränsat.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bokprenumeration

  1. Sofia skriver:

    Vilket förlag är det som driver bokklubben?

  2. Ida skriver:

    Det är lite snårigt bland bokförlagen, men om jag inte är ute och cyklar så är det Företagslitteratur som står bakom. Även de som har pocketogram.
    Och på något vänster så är även Pocketförlaget deras dotterbolag.

    (Var på jobbintervjuer där förra hösten =)

Kommentera

