Mitt blivande bibliotek

Under den gångna helgen har vi flyttat. Alla böcker (nästan) hade vi flyttat tidigare under veckan så vår flytt-hjälp slapp bära femtioelva kassar med böcker. Jag har inte hunnit packa upp alla men det är verkligen på gång. För att få lite mer plats har jag bara ställt upp böckerna, utan att sortera dem, det får bli ett senare projekt. Men så här ser det ut i det som ska bli mitt alldeles egna bibliotek:

Så småningom ska vi köpa ytterligare en bokhylla. I lägenheten kunde vi ha överhyllor, men i radhuset är det för lågt i tak för dem och då krävs ytterligare en bokhylla för att allt ska få plats!

Det kommer nog bli riktigt bra när allt kommit på plats. Senaste året har vi haft skrivbordet nedmonterat (till förmån för en större säng) men nu har vi plats för det mesta man kan tänkas vilja ha i ett hem, och det ska bli så skönt med en ordentlig arbetsplats igen. Mannen ska dessutom få ett eget skrivbord i rummet bredvid, där han kan husera med sin stationära dator.

Igår gick jag in i stadsdelsbiblioteket, trots att jag bott i kommunen tidigare har jag inte varit in där förut, och jag ska skriva om min upplevelse och inställning till det biblioteket någon dag.

Det här inlägget postades i Allmänt & övrigt, Av Dolly. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mitt blivande bibliotek

  1. Sermin skriver:

    Wow! Bibliotek vill jag också ha! Just nu har jag inga hyllor :( Kala väggar som behöver sina böcker men det är ett annat projekt…. :) Men jisses vad länge jag skulle kunna stå framför ditt bibliotek! :)

  2. Ping: Bokåret 2010 | Två träd i en bokskog

Kommentera

